دادستان کرمانشاه:
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه با اشاره به نارضایتی‌ها از ویزیت جمعی پزشکان گفت: به پزشکان متخلف تذکر و اخطار داده می‌شود.
کد خبر: ۱۰۰۲۴۶۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۸ 18 October 2021

نارضایتی‌ها از ویزیت جمعی پزشکان/ به پزشکان متخلف تذکر و اخطار داده می‌شود

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه، شهرام کرمی در نشستی با مسئولین سازمان نظام پزشکی کرمانشاه با اشاره به نارضایتی عمده مردم از ویزیت‌های جمعی و همزمان برخی از پزشکان اظهار کرد: این نوع ویزیت به صراحت نقض اخلاق پزشکی و منشور حقوق بیمار است.

وی افزود: علاوه بر مطب برخی از پزشکان این امر در بیمارستان‌های آموزشی و درمانگاه‌های دولتی رواج دارد که علاوه بر کاهش دقت در تشخیص و درمان بیماری بیماران، حریم شخصی آنها را نیز در دسترس دیگران قرار می‌دهد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه گفت: در این راستا سازمان نظام پزشکی استان این موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار داده و ضمن تذکر جدی به پزشکان و اخطار مبنی بر رعایت این موضوع اقدامات قانونی را اجرایی کند.

وی به موضوع پرونده های قصور پزشکی اشاره و تصریح کرد: با توجه به اینکه قصور پزشکی منجر به فوت بیمار اهمیت ویژه ای دارد و فوت بیمار مسئله ای غیرقابل جبران است، بنابراین باید این موضوع در کمیسیون مربوطه به صورت ویژه و فوق العاده مورد رسیدگی قرار گیرد، تا ضمن برخورد قانونی با خاطیان از موارد مشابه پیشگیری بعمل آید.

کرمی یادآور شد: از طرفی شیوع بیماری کرونا و کاهش جلسات سازمان نظام پزشکی به ویژه در سال گذشته منجر به تأخیر در رسیدگی تعدادی از پرونده های مطروحه شده که در این زمینه پرونده های مذکور توسط بازپرس های دادسرای استان احصاء می شوند تا به صورت فوق العاده در اولویت کاری نظام پزشکی به منظور رسیدگی فوری قرار گیرد.

وی افزود: روند رسیدگی به پرونده های تخلفات پزشکان در سازمان نظام پزشکی از همان ابتدا و در مرحله رسیدگی در هیأت های بدوی سازمان به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته، به نحوی که هیأت های بدوی از افراد مجرب تشکیل و پیگیری ها از همان مرحله بدوی با نظارت و دقت مستمر صورت گیرد.

کرمی خواستار ثبت نام پزشکان در سامانه ثنا شد و گفت: به منظور حفظ حریم خصوصی و رعایت شأن جامعه پزشکی و کاهش اطاله دادرسی، مقرر شده به کلیه پزشکان در سطح استان ابلاغ شود که در سامانه ثنا (ثبت نام ابلاغ الکترونیکی قضایی) ثبت نام کنند تا در صورت لزوم حضور در مراجع قضائی، ابلاغیه ها از طریق پیامک به آن‌ها اطلاع رسانی شود.

وی تاکید کرد: به منظور پیشگیری از اطاله دادرسی و جلوگیری از تأخیر در رسیدگی به تخلفات صنفی و حرفه ای شاغلان حرف پزشکی، مقرر شد در صورت حضور پزشکان در خارج از کشور و طولانی شدن آن، حتی الامکان رسیدگی های لازم از طریق ویدئو کنفرانس صورت پذیرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه گفت: در راستای اطلاع از آخرین وضعیت پرونده های مطروحه و همچنین لزوم تبادل اطلاعات و نظارت بر روند اقدامات صورت گرفته و بازپرس دادسرا به صورت ماهیانه در نظام پزشکی حضور پیدا کرده و اقدامات لازم را اجرایی کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار