اما با بسته شدن پرونده سه استان دیگر در هیات دولت ،بازهم بازار گمانه زنی ها در خصوص استاندار ایلام داغ بود اما اینبار فرد دیگری به نام "نورالله ارجمندی " اهل ایلام که فرمانداری ایلام را در کارنامه خود دارد در میان گزینه های مطرح شده دیده می شود .
کد خبر: ۱۰۰۲۴۲۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۹ 17 October 2021

تابناک ایلام ::از روزی که  وزارت خانه های دولت سیزدهم وزیران خود را شناخت ،روزی نیست که در استان ایلام از یک گزینه برای تصدی استانداری اش رونمایی نشود . هر روز یک گزینه بعنوان محتمل ترین برای سکانداری مدیریت اجرایی استان معرفی و چشم ها به خروجی تصمیم هیات دولت در روزهای یکشنبه و چهارشنبه دوخته می شود .

هر چند تاکنون جملگی گمانه زنی های رسانه ای در خصوص استاندار ایلام  به سرانجام نرسیده ودر حدوقواره همان گمانه زنی باقی مانده اند ،اما حقیقتا تمامی گزینه هایی که از آنها تحت عنوان استاندار آتی ایلام یاد می شود ،افرادی هستند که از سوی جریانات خاص به وزارت کشور معرفی شده و استاندار ایلام نیز قطعا از بین این افراد انتخاب خواهد شد .

با وجود اینکه در یکی دو روز گذشته گمانه زنی ها حول گزینه ای به نام " آقارضا فتوحی" یکی از مدیران ارشد وزارت جهاد کشاورزی چرخید و قرار بود در نشست امروز هیات دولت ،پرونده استانداری ایلام به نام ایشان بسته شود ،ولی بازهم امروز نامی از ایلام به میان نیامد .

اما با بسته شدن پرونده سه استان دیگر در هیات دولت ،بازهم بازار گمانه زنی ها در خصوص استاندار ایلام داغ است ، با این تفاوت که  اینبار فرد دیگری به نام "نورالله ارجمندی " اهل ایلام با رزومه فرمانداری ایلام ،در میان گزینه های مطرح شده دیده می شود .

 برآیند بررسیها از آخرین چکش کاری ها در خصوص انتخاب استاندار ایلام حاکی از آن است که بعلاوه "ارجمندی " که امروز به جمع گزینه ها پیوست ،همچنان نام آقایان " علی اصغر شریفی راد" سردار سید صادق حسینی "حسن بهرام نیا " بعنوان گزینه های جدی برای مدیریت ارشد استان ایلام خود نمایی می کند .

براساس آنچه که داده های خبری عنوان می کند ،گویا " آقارضا فتوحی " گزینه جدی این روزهای استانداری ایلام ،راه استان دیگری را در پیش گرفته تا وزارت کشور از بین سه گزینه باقی مانده ایلامی و یک گزینه غیر ایلامی، برای مدیریت استان ایلام به جمع بندی نهایی برسد !

اگر چه تصمیم سازی های مدیریتی در دولت سیزدهم غالبا از جنس تصمیمات غافلگیرانه و دقیقه نودی قلمداد می شود ونمی توان چندان بر روی گمانه زنی ها حساب باز کرد ،اما چنانچه متغیر دیگری در مسیر انتصاب استاندار ایلام سرباز نکند، باید منتظر ماند ودید تا چهارشنبه هفته جاری پرونده کدام یک از چهار گزینه فوق از فایل هیات دولت خارج ومسیر ساختمان سفید استانداری ایلام را در پیش می گیرد ؟!

البته این نکته را نباید از یاد برد که اصحاب قدرت در ایلام که هرکدام بر صفحه شطرنج مدیریت استان مهره خود را جابجا کرده ومسیر رابرای تحقق آمال خود در عرصه مدیریت دنبال می کنند، به طور فزاینده ای تصمیم را برای اجماع بر سر انتصاب مدیری که مورد رضای تمامی طرف های درگیر در استان باشد سخت وتا حدودی غیر ممکن کرده اند . با این حال بازهم  هم قایل به این گزاره ایم که " حضور یک فرد غیر بومی در راس مدیریت اجرایی وسیاسی استان محتمل ترین اتفاقی است که ظرف روزهای آتی به وقوع خواهد پیوست

عریان تر بگوییم که  در بازی شطرنج فقط قهارترین بازیگران می توانند دست رقیب را از پیش خوانده ومعنای جابجایی مهره ها را درک کنند ، امروز صحنه قدرت بی شباهت به صفحه شطرنج نیست ،اگر حتی  این مطلب هم حرکتی برای گمراه کردن رقیب بود زیاد تعجب نکنید ! گاهی در بازی شطرنج برای ایجاد انحراف در افکار رقیب ،تعمدا مهره های بزرگ را هم در معرض کُشت قرار می دهند !گاهی هم تن دادن  به کیش  ،حرکتیست برای مات کردن رقیب!

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار