بی‌توجهی مسئولان و متولیان امر به ایمن سازی جاده یک کیلومتری شهرک کره‌شهبازی به چرام سبب شده تا کم کم عنوان «جاده مرگ» برای آن به یادگار بماند.
کد خبر: ۱۰۰۲۳۹۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱ 18 October 2021


راه های ارتباطی شهرستان چرام در بسیاری از موارد فاقد حداقل استانداردهای لازم است به گونه ای که برخی از این جاده ها به قتل گاهی برای رانندگان و مسافران خودروها تبدیل شده است .
در این بین ورودی های شهر چرام در کنار جاده های منتهی به آن هم مشکلات متعددی دارند که متاسفانه با وجود تلفات زیاد این جاده ها ، همچنان مشکلات پابرجا است . 
ورودی شهر چرام از طرف چشمه بلقیس یکی از مسیرهای ورودی شهر است که پس از تصادفات و کشته های زیاد نهایتا برخی مشکلات آن برطرف شده است اما وجود عمده مشکلات موثر در تصادفات ، این مسیر را همچنان به جاده ای پر خطر تبدیل کرده است .
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سال 1399 پس از 8 سال پروژه نیمه کاره تعریض و دوبانده کردن مسیر شهرک کره‌شهبازی به چرام به طول حدود یک کیلومتر انجام شد اما متاسفانه کمبود علایم هشدار دهنده، عدم وجود روشنایی، نبود خط کشی و نداشتن ایمنی مناسب موجب شده امسال شاهد چندین تصادف منجر به مرگ در این جاده باشیم.
فرماندار شهرستان چرام گفت: کارهای اساسی از جمله دو بانده کردن و ایجاد جداکننده (نیوجرسی) انجام شده و کارهای دیگری برای ایمنی نیاز است که نیمه کاره است.
هادی فتاحی اصل با بیان اینکه با توجه به اینکه این منطقه مسکونی است و نیاز به روشنایی در شب وجود دارد بحث روشنایی آن در دستور کار قرار دارد، افزود: بحث احداث پل عابر پیاده با توجه به اینکه یک باب مدرسه و دو روستایی که در کنار این بزرگراه قرار دارد در اولویت قرار دارد و به دنبال طی مراحل قانونی آن هستیم.
فتاحی اصل گفت: نصب علائم هشدار دهنده و تابلوهای راهنمایی و رانندگی ظرف مدت یک تا دو ماه آینده انجام می شود.
در کنار رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی با رفع نقاط حادثه خیز و ارتقاء ایمنی راه‌ها از جمله افزایش تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی، اجرای روشنایی، نصب چراغ‌های هشدار دهنده، ایمن سازی تقاطع‌ها و استفاده از جدا کننده در کل مسیر می‌توان تصادفات جاده‌ای را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار