معاون محیط زیست استان:
معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی محیط زیست کرمانشاه با اشاره به پایش حیات وحش استان از نظر شیوع طاعون نشخوارکنندگان، گفت: خوشبختانه گونه‌های جانوری استان از طاعون نشخوارکنندگان پاک هستند.
کد خبر: ۱۰۰۲۱۸۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۸ 17 October 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، فرشاد فتاحی از شیوع بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در برخی نقاط کشور یاد کرد و ادامه داد: از زمان شیوع بیماری در برخی استان‌های دیگر کار پایش حیات وحش استان را با جدیت آغاز کردیم.

وی افزود: طی بررسی‌های انجام شده از سطح مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان، هیچ گزارشی از بروز طاعون نشخوارکنندگان کوچک بین حیات وحش نداشتیم.

به گفته معاون محیط زیست استان کرمانشاه، در سال‌های گذشته نیز که گاهی برخی استان‌های دیگر درگیر این بیماری بودند، کرمانشاه هیچ موردی از تلفات ناشی از طاعون نشخوارکنندگان نداشت.

فتاحی با بیان اینکه این بیماری صرفا بین گونه‌هایی مانند آهو، کل و بز و ... مشاهده می‌شود، عنوان کرد: طاعون نشخوارکنندگان کوچک دام‌های اهلی را نیز گرفتار می‌کند.

وی از همکاری خوبی که بین دامپزشکی و محیط زیست برای پیشگیری از بروز بیماری طاعون نشخوارکنندگان وجود دارد یاد کرد و گفت: دام‌های اهلی که در حاشیه مناطق محیط زیست هستند، واکسینه شدند.

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی محیط زیست استان کرمانشاه همچنان به دامداران و مردم محلی هشدار داد در صورت مشاهده هرگونه تلفات غیرعادی حتما مراتب را با محیط زیست و دامپزشکی در میان بگذارند.

فتاحی با بیان اینکه دامداران حاشیه مناطق تحت مدیریت محیط زیست نباید اجازه ورود دام‌های خود را به داخل مناطق بدهند، اظهار کرد: چنانچه موردی از بیماری طاعون نشخوارکنندگان وجود داشته باشد می‌تواند به سرعت گسترش یابد و دامداران باید مراقبت‌های لازم را انجام دهند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار