مدیر گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیر گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به ابتلای روزانه ۳۰ نفر به سل در کشور گفت: تشخیص سل به دلیل تشابه علائم تنفسی با کرونا سخت‌تر‌ شده است.
کد خبر: ۱۰۰۱۷۵۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۱ 15 October 2021

ابتلای روزانه ۳۰ نفر به سل در کشور/ تشخیص سل به دلیل تشابه علائم تنفسی با کرونا سخت‌تر‌ شده است

کیوان خاصی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه با گرامیداشت ۲۳ مهرماه روز ملی مبارزه با سل اظهار کرد: شعار جهانی مبارزه با سل در سال ۲۰۲۱ «وقت طلاست، هر‌روز فرصتی برای نجات زندگی‌های بیشتر و بیایید بیماری سل را جدی بگیریم» است.

وی افزود: اگر‌ چه شیوع کرونا به یک مشکل عظیم سلامتی در جهان تبدیل شده اما غفلت از بیماری سل تقریبا نیم دهه از‌ دستاوردهای حوزه بهداشتی در جهان را بر باد داد.

مدیر گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: سل پرچمدار مرگ از بیماری‌های عفونی بوده و پس از کرونا تا مدت‌ها باقی می‌ماند.

خاصی ادامه داد: بیماری سل همواره به دلیل ماهیتش ماه‌ها و سال‌ها طول می‌کشد تا ظهور کند، این مساله سبب شده تا در طول‌ تاریخ موضوع غفلت از آن مرتب تکرار شود.

وی با بیان اینکه تشابه علائم تنفسی سل با کرونا کار‌ تشخیص سل را سخت‌تر‌ کرده است، گفت: روزانه ۳۰ مورد جدید سل در کشور‌ بروز کرده و از این تعداد سه نفر بر اثر ابتلا به سل جان خود را از دست می‌دهند.

مدیر گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: در صورت داشتن سرفه بیش از ۲ هفته، کاهش وزن و‌ تعرق شبانه حتما باید برای انجام آزمایش رایگان سل به نزدیک‌ترین مرکز خدمات جامع سلامت مراجعه کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار