امام جمعه کرمانشاه:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: وحدت و رفاقت میان شیعه و سنی حائز اهمیت است.
کد خبر: ۱۰۰۱۷۲۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰ 15 October 2021

وحدت میان شیعه و سنی حائز اهمیت است

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما در خطبه‌های نماز جمعه امروز ۲۳ مهرماه ۱۴۰۰ با دعوت مردم به پرهیزکاری و تقوای الهی اظهار کرد: تقوای الهی بالاترین و بهترین سرمایه انسانی است‌.

وی به سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) اشاره کرد و افزود: این حضرت در ۲۸ سال عمر با برکت خود ۶ سال امامت کرده که تمام عمر خود را همچون پدرش در زندان، تبعید یا تحت نظر بوده است، اگر امروز دنیا تحت‌الشعاع اسلام قرار گرفته حاصل سختی‌های زندگی این امامان است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: سخنان و کلمات امام حسن عسکری (ع) محرمانه بوده و این حضرت با وجود ۲۸ سال سن از بزرگواری خاصی برخوردار بوده است، زیرا که امامان مظهر الهی بوده و به طور کلی کلمات معصومین و قرآن بسیار کلیدی است‌.

علما گفت: ایمان به خدا باید مد نظر همگان قرار گرفته و در واقع خدا را حاضر و ناظر دانسته و با تمام وجود او را پذیرفت، این ایمان سبب شده تا امام (ره) جمله معروف «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» را عنوان کنند.

وی با اشاره به کلام رسول خدا (ص) مبنی بر اینکه ایمان به دل انسان است، ادامه داد: با توجه به احادیث، انسان باید از نفسانیت و خواسته‌های بی وجه باطن خود هجرت کرده و حب مقام، شهرت و مال را کنار بگذارد، پویش‌های مومنانه که مردم از قسمتی از دارایی خود می‌گذرند، افزایش پیدا کند بهتر است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با بیان‌ اینکه در روز قیامت از ایمان انسان سوال می‌شود، گفت: بر اساس سخنان امیرالمومنین (ع) تقوا جایگزین و جانشینی ندارد، از ابتدای عالم تا آخر آن تقوا حافظ مردم بوده و سبب سلامت آن‌ها می‌شود.

وی با اشاره به آغاز امامت ولی عصر (عج) با شهادت امام‌حسن عسکری (ع) افزود: مردم باید سعی کنند، تا زندگی و خانواده آن‌ها امام زمان پسند باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به شهادت آیت‌الله اشرفی اصفهانی امام جمعه کرمانشاه در ۲۳ مهرماه گفت: وی ۲۵ سال عمر خود را در شهر کرمانشاه گذرانده و تمام وجود او تقوا، علم و دانش و ترویج دین اسلام، انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بوده تا جایی که لباس بسیجی بر تن کرده و با سن بالای ۸۰ سال به دفاع از اسلام پرداخت، وی سکاندار انقلاب و دفاع مقدس در کرمانشاه بود.

وی با گرامیداشت روز جهانی عصای سفید مصادف با ۲۳ مهرماه افزود: نابینایان و کم بینایان از دیگران جدا نیستند.

علما به ۲۴ مهرماه روز اولیا و مربیان اشاره و بیان کرد: والدین باید بسیار مراقب رفت و آمد فرزندان خود باشند، زیرا که مهمترین ثروت انسان فرزندان بوده که باید بسیار خوب به اسلام و آینده تحویل داده شوند، لذا ارتباط با مدرسه نباید قطع شود.

وی با اشاره به دهم ربیع‌الاول مصادف با ازدواج حضرت خدیجه و رسول خدا (ص) گفت: ازدواج حافظ ۲ ثلث دین است، خانواده‌ها باید در ازدواج تقوا را مدنظر قرار دهند.

به گفته نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه میلاد پیغمبر به تعبیر اهل سنت ۱۲ ربیع‌الاول و به تعبیر شیعیان ۱۷ ربیع‌الاول بوده اما وحدت و رفاقت میان شیعه و سنی مهم است که دشمن به ویژه انگلیسی‌ها خواهان اختلاف میان شیعه و سنی هستند.

وی ادامه داد: بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری امروز مهمترین دستاویز دشمن مقابله با بیداری شیعه و سنی بوده و دشمن به دنبال ایجاد اختلاف است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار