رییس اداره هواشناسی قصرشیرین:
رییس اداره هواشناسی قصرشیرین گفت: با ورود سامانه ناپایدار جوی در ۲۴ ساعت گذشته به آسمان این شهرستان مرزی، سرعت وزش باد در این منطقه به ۱۲ متر بر ثانیه معادل ۴۳ کیلومتر بر ساعت رسیده است.
کد خبر: ۱۰۰۱۴۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲ 14 October 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، «امیرپرویز نجفی» اظهار کرد: با وجود وزش باد امروز دید افقی در شهرستان مشکلی ندارد و در حد استاندارد است، ولی روز گذشته شاهد کاهش دید افقی این منطقه به میزان پنج کیلومتر بودیم که پنج هزار متر از حد استاندارد یک هوای سالم (۱۰ هزار متر) کمتر بود.

وی با بیان اینکه دمای فعلی هوای قصرشیرین ۳۳ درجه سانتیگراد بالای صفر و رطوبت نسبی موجود در هوا ۱۷ درصد است، گفت: طبق پیش بینی اداره کل هواشناسی موج ناپایداری از استان کرمانشاه در حال عبور است که تا اوایل هفته آینده بیشتر مناطق شمالی را با رگبار باران تحت تاثیر قرار داده و در برخی ساعات باعث غبار آلود شدن مناطق مرزی خواهد شد.

رییس اداره هواشناسی قصرشیرین اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون این شهرستان ۳۵ روز درگیر گرد و خاک بوده که روز‌های غبارآلود در فروردین هشت روز، اردیبهشت هشت روز، خرداد سه روز، تیر یک روز، مرداد چهار روز، شهریور هفت روز و مهر نیز چهار روز بوده است.

گرد و غبار موجود در هوای منطقه به ویژه نواحی مرزی کشور نتیجه وزش باد شدید در بیابان‌های عراق است که پس از مدتی وارد آسمان شهر‌های مرزی و موجب آلودگی هوای این مناطق و دیگر شهر‌های کشور شده است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق در چند سال اخیر برخی از روزها، درگیر گرد و غبار و آلودگی هوا ناشی گرد و غبار بوده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار