مدیرکل بهزیستی کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: احتمال ایجاد اختلالات روانی در افراد بی‌سواد ۹ برابر افراد باسواد است.
کد خبر: ۱۰۰۱۳۸۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰ 14 October 2021

احتمال ایجاد اختلالات روانی در افراد بی‌سواد ۹ برابر افراد باسواد است

فرحناز محمدی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه با اشاره به بیماری‌های روانی شایع در جامعه اظهار کرد: استرس و اضطراب، افسردگی و اعتیاد بیماری‌های روانی بوده که در نهایت همچون بیماری‌های جسمی می‌تواند سبب جان باختن بیمار شود.

وی افزود: نگرانی‌هایی در مورد ایجاد بیماری‌های جسمی به واسطه داشتن بیماری‌ها روانی وجود داشته و طبق بررسی‌ها یک سوم از ناتوانایی‌های شغلی ناشی از عوامل روان‌شناختی است، بنابراین بیماری‌های روانی بار سنگینی روی دوش جامعه و خانواده‌ها می‌گذارد.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه تصریح کرد: در صورت عدم حمایت افراد دارای بیماری روانی مذمن ۲۶ درصد درآمد خانواده صرف معالجه این بیماری‌ها می‌شود، بنابراین بیماری‌های روانی علاوه بر درگیر کردن خانواده از نظر فکری مشکلات مالی را برای آن‌ها ایجاد می‌کند.

به گفته محمدی اختلالات روانی در افراد بی‌سواد ۹ برابر افراد باسواد نمود پیدا می‌کند، اضطراب و افسردگی در بانوان بالاتر بوده و در واقع مسائل فیزیولوژیکی و باورهای فرهنگی و اجتماعی تاثیرات بسیاری روی افسردگی بانوان می‌گذارد.

وی افزود: بیش از ۵٠ درصد جوانان و نوجوانان دارای مشکلاتی در مهارت‌های زندگی همچون کنترل خشم، حل مسئله، مهارت‌های جرائت‌ورزی و تفکر انتقادی داشته که نگران کننده بوده و مهم‌ترین عامل طلاق در استان کرمانشاه نداشتن مهارت‌های زناشویی و زندگی بوده که یکی از این عوامل گرایش به اعتیاد است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه تصریح کرد: مشکلات تحصیلی دانش‌آموزان مربوط به نداشتن مهارت کنترل استرس در جلسه امتحان و مدیریت زمان بوده و بسیاری از بیماری‌های روانی و مشکلات اجتماعی همچون خودکشی و فرار از منزل ناشی از نداشتن مهارت‌های زندگی است، مشکلات روان‌شناختی قابلیت پیشگیری داشته و سهم ژنتیک سهم بالایی نبوده و بنابراین با آموزش و درمان می‌توان بخشی از آن را کنترل کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار