مدیر دفتر نمایندگی، ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه
مدیر دفتر نمایندگی، ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه گفت: جامعه اسلامی اگر از میراث نبوت فاصله بگیرد، اسباب جهل و هلاکت جامعه اسلامی فراهم می‌شود.
کد خبر: ۱۰۰۱۳۸۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳ 14 October 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام حجت‌الله فاضلی در نشستی خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته وحدت، اظهار داشت: ایجاد خدشه در وحدت اسلامی گناه کبیره است و هر کسی این کار را چه دانسته و چه ندانسته انجام دهد حقیقتاً خیانت کرده است.

وی هفته وحدت را از ارزشمند‌ترین و تاثیرگذارترین دستاورد‌های انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: این هفته پیام ویژه‌ای برای همه مسلمانان به عنوان میراث داران نبوت و اخلاق نبوی، دارد که همان وحدت و برادری است.

مدیر دفتر نمایندگی، ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه با بیان اینکه این هفته، هفته احیای کرامت‌های اخلاقی و سیره نبوی است، گفت: جامعه اسلامی اگر از میراث نبوت فاصله بگیرد، اسباب جهل و هلاکت جامعه اسلامی فراهم می‌شود و مسلمانان باید به سیره نبوی وخلق الهی پیامبر (ص) که همه را برادر می‌دانست، عمل کنند.

وی بیان کرد: با بصیرت و دانایی نقشه‌های بیگانگان در تفرقه و نفرت‌افکنی در جامعه اسلامی از بین برده می‌شود و دشمن به خواسته‌هایش نمی‌رسد.

فاضلی هفته وحدت را متعلق به یکایک افراد جامعه اسلامی دانست که باید همگان آن را گرامی بدارند و گفت: مردم و مسؤولان باید در تقویت اخوت و برادری تلاش وافر کنند تا به هدف پیامبر اسلام (ص) که امت واحده اسلامی است، برسیم.

رئیس ستاد گرامیداشت هفته وحدت در استان کرمانشاه، با بیان اینکه پیامبر (ص) محور وحدت امت اسلامی است، گفت: با همه اشتراکات چرا امت اسلامی توجه به وحدت ندارد و اجازه می‌دهد دشمنان در جدایی بین مسلمانان تلاش کنند.

فاضلی وحدت را ضرورت امروز جامعه اسلامی عنوان و تاکید کرد: دشمن به هر صورتی می‌خواهد وحدت را بشکند.

وی در ادامه سخنانش از لزوم توجه به اسباب وحدت و پرهیز از زمینه‌های ایجاد تفرقه سخن گفت و عنوان کرد: باید به اختلافات توجه نکرد چرا که منجر به شکست خواهد شد.

مدیر دفتر نمایندگی، ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه ضمن محکومیت حادثه تروریستی مسجد قندوز در افغانستان، دشمن را در پس پرده این اتفاقات دانست و تصریح کرد: این افراد دشمن خونین مسلمین هستند و نه شیعه اند و نه سنی.

وی افزود: در کجای قرآن اجازه داده شده به مساجد اهانت شود؟ آیا کسی که خانه خدا را آلوده به خون برادر مسلمان خود می‌کند، مسلمان است؟

فاضلی معتقد است، علما در رابطه با ایجاد وحدت وظیفه بس گرانی دارند و باید ابواب اختلافی در مذاهب اسلامی، را اسباب رشد امت اسلامی قرار دهند.

وی ادامه داد: براساس پژوهش یک عالم دینی، شیعه و سنی ۱ تا ۲ درصد با هم اختلاف دارند یعنی اشتراکات دینی آن‌ها ۹۸درصد است.

فاضلی استان کرمانشاه را یکی از نماد‌های وحدت شیعه و سنی در کشور برشمرد و گفت: در این استان شیعه و سنی به عقاید هم احترام می‌گذارند و پیوند‌های خویشاوندی و مراودات دوستانه و کاری دارند.

وی با بیان اینکه در استان کرمانشاه چهره‌های وحدت‌آفرین بسیاری داریم، آیت‌الله علما را محور وحدت در استان معرفی کرد یاد و خاطره مرحومان ماموستا غفوری و ماموستا محمدی را گرامی داشت و همچنین از اقدامات وحدت‌آفرین ماموستا ملاقادر قادری قدردانی کرد.

فاضلی در رابطه با دفتر نمایندگی، ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه، گفت: این دفتر از بدو تأسیس کانون تقویت وحدت بوده است.

وی این دفتر را کانون توجه به نیازمندان اهل سنت دانست و از رسالت‌های این دفتر در توجه ویژه‌تر به اهل سنت و خدمات ارائه شده به حوزه‌های علمیه، مساجد و طلاب اهل سنت سخن گفت.

گفتنی است، هفته وحدت امسال، از ۲۷ مهرماه تا دوم آبان‌ماه است و هرکدام از این روز‌ها به نام یک شهید اهل سنت نامگذاری شده و هر روز آن عنوان و برنامه خاصی دارد و هدف از آن بزرگداشت شعائر مذهبی، بزرگداشت شخصیت‌های مؤثر شیعه و سنی، حفظ وحدت و تحکیم آن، تقویت روحیه تقریبی باتوجه به اشتراکات دینی و افزایش آگاهی‌های دینی است.

دیدار هفت نفر از کرمانشاه با مقام معظم رهبری به مناسبت هفته وحدت

بنا به گفته احمد محمدی دبیر ستاد گرامی‌داشت هفته وحدت در استان کرمانشاه، مهمترین برنامه‌های این هفته دراستان کرمانشاه برگزاری یک وبینار با حضور ۲٠٠ نفر از شخصیت‌های شیعه و سنی، تجدید میثاق با ولایت در دیدار ائمه جماعات شیعه وسنی با آیت‌الله علما، برگزاری یک همایش با حضور ۴٠ نفر از شخصیت‌های شیعه و سنی و همچنین دیدار حضوری ۲۰۰ از شخصیت‌های شیعه و سنی با مقام معظم رهبری، که هفت نفر آنان از استان کرمانشاه است، خواهد بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار