در ۶ سال گذشته مبلغ اعتبار برای دهیاری‌­های استان کرمانشاه به مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۹ افزایش پیدا کرده است.
کد خبر: ۱۰۰۱۳۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸ 14 October 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل ازباشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، امیر خسروانی مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کرمانشاه گفت: در استان کرمانشاه نزدیک به یک‌هزار و ۶۶۰ دهیاری فعال و حدود ۲۰۰ روستای بین ۲۰ تا ۳۰ خانوار وجود دارد که دارای قابلیت تاسیس دهیاری است و مراحل اخذ مجوز دهیاری آن‌ها در وزارت کشور در حال پیگیری است.

او اظهار داشت: تاسیس دهیاری­‌ها در راستای تشکیل نهاد‌های محلی برای انجام امور روستا‌ها برعهده مردم است که استان کرمانشاه هم از این امر جدا نیست.

خسروانی ادامه داد: تخصیص اعتبارات به دهیاری ­ها از محل سوخت و ارزش افزوده استانی است که توسط وزارت کشور و سازمان شهرداری­ها توزیع و به حساب دهیاری­ها واریز می ­شود که دهیار با شورای روستا تصمیم گیری کرده و این منابع را که بر اساس جمعیت به آن‌ها تخصیص پیدا کرده صرف امور و آبادانی روستا‌ها می ­کنند.

او بیان داشت: در سال­‌های گذشته با اذن مقام معظم رهبری برای اشتغال پایدار روستایی در سراسر کشور مبلغ ۵/۱ میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی صرف اشتغال روستاییان شد.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کرمانشاه یادآور شد، سهم استان کرمانشاه از این مبلغ حدود ۵۰۰ میلیارد تومان بود که بعد از زلزله آبان ماه ۱۳۹۶ مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان دیگر هم برای جبران خسارات اشتغال روستا‌ها و شهر‌های زلزله زده استان اختصاص پیدا کرد.

به گفته او در کل حدود یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان از این اعتبارات، سهم استان کرمانشاه بود و بیشتر آن جذب شد و صرف اشتغال در روستا‌های استان و شهر‌های زلزله زده استان شد.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کرمانشاه افزود:در ۶ سال گذشته مبلغ اعتبار برای دهیاری‌­های استان از حدود ۱۷ میلیارد تومان در سال به مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۹ افزایش پیدا کرده و در ۶ ماه سپری شده از سال جاری نیز حدود ۴۰ میلیارد تومان به حساب دهیاری‌­ها واریز شده است.

خسروانی در ادامه گفت: در سال گذشته حدود ۱۶ میلیارد تومان اعتبار برای انشعابات آب، برق و گاز و تجهیز ساختمان ­ها و کمک معیشتی برای روستاییان در نظر گرفته شد که بر اساس جمعیت و به صورت تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد چهار درصد بین روستاییان توزیع گردید.

او ادامه داد: در سال جاری با ۲ برابر شدن این اعتبار، سهم استان کرمانشاه نزدیک به ۳۷ میلیارد تومان بود که سهم هر شهرستان­ به آن ابلاغ شد و اسامی افراد واجد شرایط به این سازمان اعلام و سپس به بانک­‌ها برای دریافت این تسهیلات که سقف آن امسال به ۲۰ میلیون تومان افزایش یافته معرفی شدند.

گفتنی است:استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار