مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه خبر داد؛
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه از برگزاری نشست مجازی کتابخوان تخصصی با موضوع کتاب‌های علامه حسن‌زاده آملی امروز چهارشنبه ۲۱ مهرماه ۱۴۰۰ در فضای اسکای‌روم در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۱۱۳۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵ 13 October 2021

برگزاری نشست مجازی کتابخوان تخصصی در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، معصومه حسنی‌خونسار در حاشیه نشست مجازی کتابخوان تخصصی اظهار کرد: صبح امروز چهارشنبه ۲۱ مهرماه ۱۴۰۰ نشست مجازی کتابخوان تخصصی با موضوع کتاب‌های علامه حسن‌زاده آملی در فضای اسکای روم با همکاری مرکز کلام اسلامی و تفسیر، مدیریت حوزه علمیه خواهران، خانه اندیشه حوزه هنری و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه و مرکز مطالعات اسلامی بنیان مرصوص برگزار شد.

در این نشست محمد خیاط زنجانی با کتاب «فص حکمه عصمتیه فی کلمه فاطمیه»، حجت‌الاسلام مجتبی گودرزی با کتاب رساله لقاءالله، رضا کریمی با کتاب نهج‌الولایه و حجت‌الاسلام محسن کیایی با کتاب شرح منظومه علامه حسن‌زاده آملی شرکت کردند.

کتاب «نهج‌الولایه» درباره امام زمان بوده و علامه حسن‌زاده با نگاهی فلسفی عرفانی به مقام ثابت سیال انسان، وجود انسان متعالی را ثابت می‌کند ‌به این نحو که اصل وجود انسان جنس ملکوتی او بوده که می‌تواند طبیعتش را مسخر کرده و در ادامه بررسی مصداق طلا به عنوان عنصر پاینده در زمین بحث را ملموس‌تر می‌کند.

علامه حسن‌زاده در ادامه چند کتاب مهم همچون کتاب «حجت کافی»، «غیبت نعمانی» و کتاب «کمال‌الدین و تمام النعمه» را معرفی کرده اما معرفی کتاب صرفاً ارجاع به منابع نبوده و ‌وی یک شخصیت کتابخوان است که اصرار دارد با اصالت دادن به کتاب‌های بزرگ آن‌ها را در نظر مخاطب جلوه دهد.

علامه حسن‌زاده ذیل برخی احادیث بحث‌هایی را مطرح می‌کند که می‌توان به ذیل احادیث باب ادریس، این سخن‌ ابن عربی اشاره کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار