با استفاده از استانداردهای معتبر بین‌المللی یا کارخانه‌ای؛
مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه گفت: شرکت‌های دانش بنیان با استفاده از استانداردهای معتبر بین‌المللی یا کارخانه‌ای از سازمان استاندارد گواهینامه‌ای معتبر برای تایید محصول خود دریافت می‌کنند.
کد خبر: ۱۰۰۱۰۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۶ 13 October 2021

شرکت‌های دانش بنیان کرمانشاه گواهینامه‌ای معتبر برای تایید محصول خود دریافت می‌کنند

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، جلسه‌ای مشترک صبح امروز چهارشنبه ۲۱ مهرماه ۱۴۰۰ با حضور محمودرضا نیازی مدیرکل استاندارد و رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه همزمان با هفته استاندارد با موضوع استاندارد و محصولات دانش‌بنیان در محل اداره کل استاندارد این استان برگزار شد.

محمودرضا نیازی در این جلسه اظهار کرد: با توجه به همکاری و مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با سازمان استاندارد در راستای جهت‌دهی واستانداردسازی محصولات دانش بنیان، اداره کل استاندارد استان کرمانشاه با همکاری و مشارکت پارک علم و فناوری این استان نخستین برنامه‌ریزی در مورد استانداردسازی محصولات دانش بنیان را در سال ۱۳۹۴ طی تفاهم‌نامه‌ای با راه اندازی دفتر استانداردسازی در محل پارک علم و فناوری استان کرمانشاه رقم زد.

وی افزود: بیش از ۳۰ جلسه مشاوره‌ای برای شرکت‌های دانش بنیان استان کرمانشاه از سوی معاونت استانداردسازی و آموزش اداره کل استاندارد این استان برگزار شده و در راستای اجرای گام دوم شیوه‌نامه ارزیابی انطباق محصولات دانش بنیان صدور گواهی انطباق سی.او.سی و گواهی محصول سی.او.پی و پروانه کاربرد علامت استاندارد دانش نماد، این امکان را به شرکت‌های دانش بنیاد می‌دهد تا حتی بدون وجود استاندارد ملی با استفاده از استانداردهای معتبر بین‌المللی یا کارخانه‌ای از سازمان استاندارد گواهینامه‌ای معتبر برای تایید محصول خود دریافت کرده که در بسیاری از کشورهای دنیا معتبر است.

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه تصریح کرد: با همکاری پارک علم و فناوری و تشکیل کمیته ارزیابی در این استان فرآیند صدور گواهینامه سی.او.پی برای محصولات فیلتر کارتریجی تنفسی گاز اچ.او.اس و استاندارد کارخانه‌ای برای فرآورده ضدبرف و ضدیخ مخصوص آسفالت شرکت‌های دانش بنیان استان کرمانشاه انجام می‌شود.

استانداردسازی محصولات دانش بنیان شرط اساسی موفقیت این شرکت‌‌ها است

شرکت‌های دانش بنیان کرمانشاه گواهینامه‌ای معتبر برای تایید محصول خود دریافت می‌کنند

سیامک آزادی در این جلسه بیان کرد: استانداردسازی محصولات دانش بنیان و واحدهای فناور شرط اساسی موفقیت این شرکت‌‌ها است.

وی افزود: در حال حاضر تعداد واحد‌های فناور زیر حمایت این پارک ۲۶۴ واحد بوده و بیش از ۷۰ واحد از ابتدای سال جاری از پارک خارج شده و هم اکنون ۶۱ شرکت دانش بنیان در استان کرمانشاه فعالیت دارد که بیش از ۴۰ شرکت از واحد‌های فناور پارک علم و فناوری را تشکیل می‌دهد.

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه تاکید کرد: باید با ارتباط بیشتر و برگزاری کارگاه‌های منسجم‌تر مزیت‌های استاندارد برای واحدهای فناور و شرکت‌های دانش بنیان مطرح شود تا بیش از پیش برای استاندارد سازی محصولاتشان اقدام کنند.

آزادی با بیان ابنکه استاندارد راه ورود شرکت‌ها به مقوله تجاری‌سازی را تسهیل می‌کند، گفت: گسترش همکاری اداره کل استاندارد با پارک علم و فناوری استان کرمانشاه منجر به ارتقا کیفی محصولات شرکت‌های فناور و دانش بنیان و تقویت اکوسیستم نوآوری این استان می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار