رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه:
رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه اظهار کرد: طبق برآوردهای صورت گرفته 120 هزار خانوار کرمانشاهی درگیر معضل اعتیاد هستند و به نحوی یکی از اعضای خانواده و یا بستگان آنها معتاد است. اظهار کرد: طبق برآوردهای صورت گرفته 120 هزار خانوار کرمانشاهی درگیر معضل اعتیاد هستند و به نحوی یکی از اعضای خانواده و یا بستگان آنها معتاد است.
کد خبر: ۱۰۰۱۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۲ 12 October 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، سرهنگ سمین فلاحی به مناسبت هفته "ناجا" با بیان اینکه شیوع اعتیاد در استان نسبت به میانگین کشوری پایین‌تر است، گفت: اما به دلیل شرایط اقتصادی نامناسب، آسیب های این اعتیاد در استان شدیدتر بوده و افراد و خانواده ها را به میزان بیشتری درگیر می کند.

وی افزود: در حال حاضر طبق برآوردهای صورت گرفته 120 هزار خانوار کرمانشاهی در استان درگیر معضل اعتیاد هستند و به نحوی یکی از اعضای خانواده یا بستگان آنها معتاد بوده و زندگی آنها را تحت تاثیر قرار داده است.

فلاحی معضل اصلی اعتیاد در استان را وجود معتادان متجاهر دانست و افزود: آنچه موجب شده اعتیاد در استان چشمگیرتر باشد، وجود معتادان متجاهر است، به طوری که حدود  دو هزار تا 2500 معتاد متجاهر در استان شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه جمع آوری این تعداد متجاهر در کمتر از 48 ساعت قابل انجام است، گفت: مشکل اصلی اینجاست که جایی برای نگهداری این افراد نداریم.

وی افزود: در حال حاضر تنها مرکز ماده 16 را در استان داریم که این مرکز 350 تا 400 نفر ظرفیت دارد و امکان نگهداری همه معتادان متجاهر در آن وجود ندارد.

این مقام انتظامی گفت: انتظار این است که دستگاه های مربوط مانند بهزیستی و نیز خیرین امنیت ساز در این زمینه ورود جدی‌تری داشته و مراکز بیشتری برای نگهداری این افراد مهیا کنند.

فلاحی گفت: معضل دیگر در بحث اعتیاد در استان وجود بالای خرده فروشان است، به طوری که تنها در شش ماهه ابتدای سال 2200 خرده فروش را در سطح استان دستگیر کرده ایم.

وی افزود: در خصوص خرده فروشان هم مشکل بحث قانون است، چرا که قانون محکمی برای برخورد با این افراد نداریم و این افراد پس از مدتی دوباره آزاد شده و به چرخه توزیع مواد مخدر برمی‌گردند.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه گفت: تا زمانی که قانون در این زمینه بازدارنده نباشد نمی توان با این معضل مقابله موثر کرد، چرا که هرچه تلاش کنیم و این افراد را دستگیر کنیم، دوباره به چرخه فعالیتشان برمی گردند.

فلاحی گفت: این انتظار هست که مجلس فعلی در این زمینه ورود جدی‌تری داشته و قوانینی وضع کند که متناسب با جرم این افراد باشد و بتواند مانع ادامه فعالیت آنها شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار