مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه:
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: ورود دانش‌آموزان به بازار کار پس از فارغ‌التحصیلی از رشته‌های فنی میسر است.
کد خبر: ۱۰۰۰۸۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰ 12 October 2021

ورود دانش‌آموزان به بازار کار پس از فارغ‌التحصیلی از رشته‌های فنی میسر است

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، مجید یزدان‌پناه ظهر امروز سه‌شنبه ۲۰ مهرماه ۱۴۰۰ در حاشیه مراسم افتتاحیه جشنواره فرهنگی هنری استان کرمانشاه همزمان با روز بزرگداشت حافظ که در کانون الزهرا با حضور مسئولان این استان برگزار شد، اظهار کرد: این جشنواره برای نشان دادن مهارت‌های نویسندگان است.

وی با اشاره به لزوم برقراری ارتباط عاطفی با کتاب افزود: مردم امروزه از کتاب فاصله گرفتند، در حالی که تاثیر کتاب بر قلب خواننده بوده و نویسندگان فراوانی در تاریخ ایران فعالیت کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: امروزه تنها حفظ کردن کتاب‌ برای گرفتن نمره بر دانش موثر نبوده و مهم‌ترین مسئله‌ای که باید در آموزش و پرورش مدنظر قرار گیرد، مهارت‌آموزی است.

یزدان‌پناه با اشاره به حذف نمره امتحانی گفت: استرس دانش‌آموزان به ویژه در مقاطع ابتدایی بسیار کاهش پیدا کرده و طرح هر دانش‌آموز یک مهارت در سال‌های گذشته در دستور کار آموزش و پرورش قرار گرفته است.

وی افزود: امروزه باید فرزندان این مرز و بوم تربیت شده و علاوه بر گذراندن دروس مدرسه یک مهارت ویژه کسب کنند، نمره مهم نبوده بلکه یادگیری مهارت حائز اهمیت است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ادامه داد: باید دانش‌آموزان به گونه‌ای تربیت شوند که توانایی برقراری ارتباط و آداب زندگی را یاد بگیرند، اما ۹۰ درصد خانواده‌ها فرزندان خود را در مسیر اشتباهی قرار می‌دهند.

یزدان‌پناه گفت: اصرار والدین برای انتخاب رشته‌ای که دانش‌آموز به آن علاقه ندارد، اشتباه بوده و در این راستا باید از هدایت تحصیلی بهره برد.

وی با اشاره به علاقه خانواده‌ها برای ورود دانش‌آموزان به رشته تجربی افزود: پزشکان بیکار زیادی در جامعه وجود دارد، اما فارغ‌التحصیلان با دیپلم رشته‌های فنی می‌توانند وارد بازار کار شده و کسب درآمد کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار