بیش از ۱۲ هزار نفر از جوانانی که در نیمه نخست امسال برای دریافت وام ازدواج در استان کرمانشاه ثبت نام کرده اند، هنوز تعیین تکلیف نشده اند.
کد خبر: ۱۰۰۰۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰ 11 October 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت: در ۶ ماهه نخست بلاتکلیفی بیش از ۱۲ هزار جوان کرمانشاهی برای دریافت وام ازدواجامسال ۳۳ هزار و ۷۵۶ نفر در استان متقاضی دریافت وام ازدواج بوده اند که از این تعداد ۱۴ هزار و ۱۳۰ نفر موفق به دریافت تسهیلات شده اند.

حسین زاده افزود: همچنین ۷ هزار و ۹۱ نفر در صف انتظار هستند و منتظر تعیین بانک عامل برای پرداخت وام می‌باشند.
وی با بیان اینکه ۱۲ هزار و ۴۳۵ نفر نیز هنوز تعیین تکلیف نشده اند، اظهار داشت: با توجه به گذشت ۶ ماه از سال این رقم بالایی است و از بانک‌ها درخواست داریم که نسبت به پرداخت سریعتر تسهیلات ازدواج اقدام کنند.

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان با اشاره به پایان ماه محرم و صفر گفت: پیش بینی می‌کنیم تعداد ازدواج‌ها افزایش یابد و این حجم نیز به صف انتظار نیمه نخست سال اضافه شود، بنابراین امور شعب باید نهایت تلاش خود را به کار گیرند تا زوج‌هایی که در این شرایط سخت اقتصادی تصمیم به آغاز زندگی مشترک دارند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

حسین زاده یادآور شد: زوج‌هایی که متقاضی دریافت تسهیلات هستند با در دست داشتن عقدنامه که کمتر از دو سال از زمان ثبت آن گذشته است، می‌توانند به سامانه تقاضای تسهیلات ازدواج مراجعه و ثبت نام کنند.

وی گفت: میزان تسهیلات ازدواج برای زوج‌های زیر ۲۳ سال ۱۰۰ میلیون تومان و برای زوج‌های بالای ۲۳ سال ۷۰ میلیون تومان با کامزد ۴ درصد در نظر گرفته شده است.

حسین زاده خاطرنشان کرد: سال گذشته با پرداخت ۳۹ هزار فقره تسهیلات ازدواج ۹۲ درصد تعهد استان محقق شده است.

لازم به ذکر است ۶۴۰ هزار نفر از جمعیت استان کرمانشاه را جوانان ۱۸ تا ۳۵ سال تشکیل می‌دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار