مدیرکل پزشکی قانونی کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه گفت: بیش از ۹۰ درصد مراجعین پزشکی قانونی این استان مربوط به نزاع و تصادف است.
کد خبر: ۱۰۰۰۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۶ 11 October 2021

۹۰ درصد مراجعین پزشکی قانونی کرمانشاه مربوط به نزاع و تصادف است

سلیم خانی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه پزشکی قانونی را تلفیقی از علم و دانش برای اجرای عدالت دانست و اظهار کرد: بیش از ۹۰ درصد مراجعین پزشکی قانونی استان کرمانشاه مربوط به نزاع و تصادف است.

وی افزود: حوادث کار و معاینات کودک آزادی از جمله سایر معاینات پزشکی قانونی استان کرمانشاه است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه تصریح کرد: در پزشکی قانونی معاینه بیماران و اجساد انجام شده که در این راستا آزمایشگاه‌های سم‌شناسی و ژنتیک برای تعیین علت دقیق وقوع جرم و حوادث ایجاد شده است.

خانی با اشاره به ارجاع اجسادی که جزء موارد ۱۹ گانه مشکوک مرگ هستند، به پزشکی قانونی گفت: جواز خاکسپاری برای اجساد معلوم‌الحالی که تمامی مدارک بیمارستانی آن‌ها کامل بوده و بر اساس شواهد ظاهری علت فوت آن‌ها مشخص است، صادر می‌شود.

وی ادامه داد: در صورتی که اجساد معلوم الحال از نظر ظاهری علت مرگشان تعیین نشود نیاز به بررسی‌های بیشتر داشته و تشریح و آزمایشات سم‌شناسی و ژنتیکی روی آن صورت می‌گیرد، اجساد مجهول‌الهویه نیازمند آزمایشات سم‌شناسی و ژنتیک هستند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه تصریح کرد: ۱۰ مرکز پزشکی قانونی در این استان فعال بوده اما مراکز ثلاث باباجانی و بیستون فعال نیست.

وی افزود: مراکز پزشکی قانونی استان کرمانشاه از هشت صبح لغایت پنج بعد از ظهر فعال بوده و با توجه به فشار کار و تعداد مراجع کنندگان، مردم باید صبر و شکیبایی داشته باشند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار