رییس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان کرمانشاه:
رییس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: در سال‌های گذشته شورای انجمن اولیا و مربیان از اول مهرماه تا ۱۵ آبان برگزار می‌شد، اما امسال از ۲۵ شهریورماه تا آخر مهرماه فرصت برگزاری انتخابات انجمن اولیا و مربیان به مدارس داده شده است.
کد خبر: ۱۰۰۰۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸ 10 October 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، «فرهاد محمدی» با تاکید بر تسریع در تشکیل انجمن اولیا و مربیان در مدارس استان، افزود: اعضای این انجمن که معمولا پنج نفر هستند، توسط والدین دانش آموزان مدرسه برای یک سال انتخاب می‌شوند.

وی با بیان اینکه انجمن اولیا و مربیان پارسال به صورت مجازی برگزار شد، اظهار داشت: امسال به خاطر پروتکل‌های بهداشتی کاندید‌ها و یا نامزد‌های شورای انجمن اولیا و مربیان در بستر کانال شبکه شاد مدرسه فرزندشان اعلام آمادگی و اطلاع رسانی می‌کنند و در یک روز که از طریق مدرسه به آن‌ها می‌شود برای انتخاب اعضا انجمن اولیا و مربیان مدرسه فرزندشان اقدام می‌نمایند.

او توضیح داد: تمام مدرسه‌هایی که بالای ۱۰ نفر دانش آموزان دارند تا ۳۰۰ نفر همه پنج نفر برای شورای انجمن اولیا و مربیان مدرسه انتخاب می‌شوند؛ اگر مدرسه‌ای هم کمتر از ۱۰ دانش آموز داشته باشد مدیر مدرسه وظایف انجمن اولیا را بر عهده می‌گیرد و اگر چنانچه مدرسه‌ای هم بالای ۳۰۰ دانش آموز داشته باشد به ازای هر ۵۰ نفر یک عضو به تعداد انجمن اولیا و مربیان آن مدرسه اضافه می‌شود.

محمدی با بیان اینکه در تمام مدارس روستایی و شهری بالای ۱۰ دانش آموز انجمن اولیا و مربیان برگزار می‌شود همچنین افزود: در همه شورا‌های انجمن اولیا و مربیان سه نفر نیز برای اعضای البدل انتخاب می‌شود.

وی همچنین تشریح کرد: هر انجمن اولیا و مربیان مدارس بین خودشان یک رییس انتخاب می‌کنند و جمع روسای این انجمن‌ها نیز در ناحیه آموزش و پرورش خود ۶ عضور را انتخاب و شورای انجمن اولیا و مربیان مدارس ناحیه تشکیل می‌دهند و سپس از بین روسای انجمن‌های اولیا و مربیان نواحی نیز ۶ نفر برای عضویت انجمن و اولیا آموزش و پرورش به مدت یکسال انتخاب می‌کنند.

رییس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه بیان داشت: انجمن‌های اولیا و مربیان براساس اساسنامه وظایف خود را نسبت به مدرسه در دستور کار قرار می‌دهند که یکی مهم‌ترین موضوع‌ها شورای انجمن اولیا و مربیان برنامه مدرسه به ویژه مسائل مالی، نظارت بر اهداف اصلی، فعالیت فوق برنامه مدرسه، سرویس‌های حمل و نقل مدارس است.

محمدی در پایان با بیان اینکه انجمن اولیا و مربیان پارسال در بیش از سه هزار مدرسه استان برگزار شد، گفت: حدود ۲۵ هزار نفر از والدین دانش آموزان استان عضو انجمن اولیا و مربیان بودند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار