مدیرکل بیمه سلامت کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: ارائه کد ملی به مراکز درمانی برای دریافت خدمات بیمه سلامت کافی بوده و از این پس هیچ برگه مشخصاتی صادر نمی‌شود.
کد خبر: ۱۰۰۰۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰ 10 October 2021

ارائه کد ملی برای دریافت خدمات درمانی بیمه سلامت کافی است

امید قادری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: در راستای حذف دفترچه کاغذی در صندوق‌های پنج گانه شامل روستاییان و عشایر، سایر اقشار، بیمه سلامت همگانی، ایرانیان و کارکنان دولت از این به بعد چاپ برگه مشخصات از سامانه صدور دفترچه برداشته شده و امکان چاپ هرگونه سند کاغذی وجود ندارد.

وی افزود: برنامه نسخه‌نویسی الکترونیک از جمله برنامه‌های اجرا شده در استان کرمانشاه شده که تا پیش از این فقط برگه مشخصات بیمه‌شدگان چاپ و ارائه می‌شد، بیمه‌شدگان سازمان بیمه سلامت صرفا با ارائه کد ملی می‌توانند در مراکز درمانی طرف قرارداد در صورت داشتن پوشش بیمه معتبر خدمت مورد نیاز را دریافت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه تصریح کرد: این اداره کل از ۱۰ مهرماه ۱۴۰۰ صرفا مجاز به پذیرش نسخه‌های تجویز شده الکترونیکی از طرف پزشکان اعم از اینکه طرف قرارداد یا غیر طرف قرارداد باشند، بوده و از تاریخ اعلام شده پذیرش هرگونه نسخه غیر الکترونیکی یعنی کاغذی در داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌های تشخیص طبی، مراکز تصویربرداری، فیزیوتراپی و پرتودرمانی امکان پذیر نیست.

قادری ادامه داد: با توجه به قابلیت ایجاد شده درسامانه شهروندی به نشانی الکترونیکی eservices.ihio.gov.ir‏/esc بیمه‌شدگان می‌توانند با ورود به این سامانه، صفحه مشخصات دفترچه خود را مشاهده کرده و سامانه تلفنی ۱۶۶۶۶ به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به سئوالات شهروندان است.

وی گفت: با توجه به رویکرد سازمان بیمه سلامت در زمینه ایجاد امکان دریافت ایده و پیشنهاد آحاد مردم و بهره‌گیری از ایده‌ها در راستای بهبود فرآیندها و فعالیت‌های سازمانی بستر الکترونیک بیمه سلامت ایران در نظام یکپارچه مدیریتی «سنیم» فراهم‌ شده ‌و موضوع ارائه راهکارهای جدید برای بهبود فرآیند پرداخت هزینه‌های خسارت متفرقه به بیمه‌شدگان با هدف تسهیل در نحوه پرداخت هزینه‌های درمانی در مراجعه به مراکز غیر طرف قرارداد به‌ عنوان نخستین موضوع فراخوان هم‌اندیشی کشوری تعیین و افراد برون ‌سازمانی می‌توانند پیشنهادهای مرتبط با موضوع یادشده را در این بستر ارائه‌ کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار