ملی‌پوش شنای ایران:‌
ملی پوش شنای کشورمان از تلاشش برای شکستن یک رکورد چند ساله در شنای قورباغه ایران خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۰۱۲۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۹ 10 October 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، علی سراوندی که اخیرا در رقابت‌های شنا مسافت کوتاه انتخابی تیم ملی در سه بخش ۵۰ متر، ۱۰۰ متر و ۲۰۰ متر قورباغه سه مدال طلا گرفته، اظهارکرد: آخرین مسابقات بین المللی که شرکت کردم، مسابقات بین المللی ویتنام بود و پس از آن به دلیل آسیب دیدگی و شیوع بیماری کرونا مدتی را از مسابقات دور بودم.

وی افزود: علیرغم دوری دو ساله از مسابقات با چند ماه تمرین دوباره توانستم خود را به سطح آمادگی مطلوبی برسانم و اکنون باید با افزایش تمریناتم خود را برای مسابقات کاپ جهانی قطر آماده کنم.

این ورزشکار کرمانشاهی که ۱۳ سال است در رشته شنا کار می‌کند و دارنده مدال نقره رقابت‌های بین المللی تایلند و ویتنام در سال ۲۰۱۸ است، ادامه داد: ۲۷ مهر به رقابت‌های کاپ جهانی قطر اعزام می‌شویم و این برای اولین بار است که در یک رقابت جهانی شرکت می‌کنم.

وی با بیان اینکه در رقابت‌های جهانی قطر بدنبال رکورد شکنی هستم، گفت: از ۱۲ سال پیش تاکنون رکورد ملی شنای ۵۰ متر قورباغه شکسته نشده، برای همین تلاش می‌کنم تا در رقابت‌های جهانی آن را بشکنم.

این شناگر ملی پوش کرمانشاهی که رکورد شنای ۵۰ متر ایران را در رده سنی ۱۳ و ۱۴ سال به نام خود دارد، افزود: رکورد شنای قورباغه ۵۰ متر رده سنی بزرگسالان که ۱۲ سال پیش زده شده ۲۷:۷۸ ثانیه است و رکورد فعلی من ۲۸:۶۹ است که تلاش می‌کنم تا مسابقات جهانی به این رکورد برسم.

وی در خصوص اینکه آیا می‌تواند در رقابت‌های جهانی مدال کسب کند نیز گفت: به مدال جهانی فکر نکرده ام، چراکه در این رقابت‌ها همه کشور‌های قدرتمند حضور دارند.

سراوندی با بیان اینکه از هم اکنون برای حضور در المپیک ۲۰۲۴ تمرین می‌کند، گفت: متاسفانه علیرغم اینکه شنا جزو رشته‌های پر مدال در رقابت‌های المپیک است، اما در کشور ما چندان به این رشته پرداخته نمی‌شود و به آن بها نمی‌دهند.

سراوندی در ادامه به بیان برخی از مشکلات پیش رویش در دنیای قهرمانی شنا اشاره کرد و گفت: در ماه فقط حدود پنج تا هفت میلیون تومان هزینه دارم بدون اینکه کوچکترین درآمدی داشته باشم، چراکه درحال حاضر دانشجو هستم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار