یک متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به خطرات ورزش برای مبتلایان کرونا گفت: ورزش می‌تواند فشار مضاعفی به ریه این بیماران وارد کند.
کد خبر: ۱۰۰۰۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۰ 10 October 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، دکتر بهزاد مهدویان با بیان اینکه سیر بیماری کرونا در مبتلایان این بیماری غیرقابل پیش بینی است، گفت: بار‌ها مشاهده شده که بیماران در شرایط جسمانی مساعد هستند و به یکباره ظرف یک یا دو روز ریه آن‌ها درگیر شده است.

وی افزود: با توجه به این مسئله توصیه می‌شود تمام مبتلایان کرونا حتی افرادی که علائم بسیار خفیف هم دارند از انجام فعالیت‌های زیاد و بویژه ورزش در طول مدت بیماری خودداری کنند.

مهدویان گفت: ورزش کردن فشار مضاعفی را به ریه‌ها وارد می‌کند و در مبتلایان کرونا که ریه‌ها درگیر با کرونا هستند، این فشار مضاعف می‌تواند خطرساز شود.

این متخصص بیماری‌های عفونی افزود: حتی برای افرای که درگیری ریه هم ندارند، ورزش توصیه نمی‌شود، چرا که سیر بیماری نامشخص است و ممکن است یکباره علائم بیماری تشدید شود.

مهدویان گفت: در مجموع فعالیت زیاد و ورزش برای مبتلایان کرونا اصلا توصیه نمی‌شود و این افراد باید در طول مدت بیماری تا زمان بهبودی کامل به استراحت بپردازند.

وی افزود: همچنین تغذیه مناسب و بویژه استفاده زیاد از مایعات برای این بیماران توصیه می‌شود.

مهدویان خاطرنشان کرد: ۷۰ درصد ریه هم مانند سایر ارگان‌های دیگر بدن از آب تشکیل شده است، بنابراین استفاده زیاد از مایعات می‌تواند به بهبود عملکرد ریه‌ها کمک کند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار