معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، پیام اصلی هفته سلامت روان را، «سلامت روان برای همه، بیایید آن را به یک باور تبدیل کنیم» عنوان کرد و گفت: تاکید این پیام بر ضرورت و اهمیت ارتقا سلامت روان برای همه اقشار و طبقات اجتماعی است.
کد خبر: ۱۰۰۰۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۵ 10 October 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، دکتر «ابراهیم شکیبا» شعار امسال روز جهانی سلامت روان را، «سلامت روان در جهان نابرابر» اعلام کرد و افزود: یکی از راهبرد‌های مهم برای تحقق این شعار، آموزش جمعیت عمومی با هدف افزایش سواد سلامت روان، کاهش انگ اجتماعی مرتبط با دریافت خدمات سلامت روان و همچنین توسعه فرهنگ خودمراقبتی است.

او گفت: هفته سلامت روان از ۱۸ تا ۲۴ مهرماه هر سال برگزار می‌شود و امسال سازمان جهانی بهداشت برای دهم اکتبر سال ۲۰۲۱ مصادف با روز جهانی سلامت روان یک پیام اصلی را در راستای توجه هرچه بیشتر دولت ها، سیاستگذاران، ذینفعان، افراد کلیدی جامعه و جمعیت عمومی به موضوعات مرتبط با سلامت روان با عنوان «سلامت روان برای همه، بیایید آن را به یک باور تبدیل کنیم»، اعلام کرده است.

وی، نامگذاری روز‌های هفته سلامت روان را در روز یکشنبه نقش سیاستگذاران در دسترسی عادلانه به خدمات سلامت، دوشنبه نقش تحریم‌ها بر نابرابری سلامت روان در پاندمی کرونا، سه شنبه رابطه منصفانه ارایه دهندگان خدمات سلامت روانی - اجتماعی به خدمت گیرندگان، چهارشنبه تاثیر «انگ» بر نابرابری خدمات سلامت روان در جامعه، پنجشنبه ضرورت توسعه عدالت اقتصادی و اجتماعی در بهبود سلامت روان جامعه، جمعه سواد سلامت روان و بهره مندی از خدمات و شنبه نقش حاکمیت در توانمندسازی افراد دارای معلولیت جسمی و ذهنی عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، بهداشت روان یا سلامت روان به معنی سلامت هیجانی و روانشناختی است، به شکلی که فرد بتواند از تفکر و توانایی‌های خود استفاده کند، در جامعه عملکرد داشته باشد و نیاز‌های معمول زندگی روزمره را برآورده سازد.

پیشگیری از پیدایش بیماری‌های روانی و سالم کردن محیط روانی از نیاز‌های اولیه تامین بهداشت روانی محسوب می‌شود. فردی که می‌تواند به فشار‌های معمول زندگی روزمره غلبه کند و یک زندگی مستقل داشته باشد را می‌توان به عنوان یک فرد دارای سلامت روان معرفی کرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار