مدیرکل امور هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری کرمانشاه:
مدیرکل امور هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری کرمانشاه با اشاره به ورود فاضلاب به رودخانه قره سو و لایروبی نشدن آن گفت: تا زمانی که این رودخانه بوی تعفن می‌دهد ساماندهی حاشیه‌های آن تنها هدررفت سرمایه است.
کد خبر: ۱۰۰۰۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۲ 10 October 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمد پورداد مدیرکل امور هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری کرمانشاه با اشاره به شروع ساماندهی حاشیه رودخانه قره سو از اواخر دهه ۸۰ گفت: ساماندهی حاشیه این رودخانه که یکی از سرمایه‌های شهر کرمانشاه محسوب می‌شود با هدف زیباسازی حاشیه‌های آن و جذب گردشگر و رونق گردشگری در دستور کار قرار گرفت.

او گفت: ساماندهی این رودخانه در برخی نقاط انجام شد، اما استقبالی که باید از آن صورت نگرفت، چرا که رودخانه قره سو شرایط لازم برای جذب گردشگران را ندارد.

پورداد افزود: عمده فاضلاب شهر وارد این رودخانه می‌شود و بوی تعفن آن واقعا آزار دهنده است و تاکنون لایروبی که باید در خصوص آن صورت نگرفته و این عوامل موجب شده که با وجود ساماندهی حاشیه‌های آن در برخی نقاط مردم استقبال چندانی نداشته باشند.

مدیرکل امور هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری کرمانشاه افزود: مسئولیت پاکسازی و لایروبی این رودخانه با دو شرکت آب و فاضلاب و آب منطقه‌ای است و تا زمانی که این رودخانه به همت این دو دستگاه احیا و از فاضلاب پاکسازی نشود، ساماندهی حاشیه‌های آن کاری بی فایده است.

پورداد گفت: قره سو پتانسیل خوبی برای جذب گردشگران دارد، به شرط آنکه لایروبی شده و از ورود فاضلاب به آن پیشگیری شود، در غیراینصورت صرفا ساماندهی و زیبا سازی حاشیه‌های آن هدررفت سرمایه است.

او افزود: زمانی ساماندهی حاشیه‌ها نتیجه بخش است که "قره سو" به یک رودخانه واقعی تبدیل شود.

این مسئول افزد: پس از حل این مشکلات، اگر استانداری کمک کند شهرداری کار ساماندهی حاشیه قره سو را به سرانجام خواهد رساند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار