در نشست استانی کرونا مطرح شد
زارع پور : تاکنون سه درصد از معلمین واکسیناسیون را انجام نداده اند که برخی به دلیل ابتلا به کرونا و ممنوعیت تزریق تا چند هفته بوده و برخی هم تمایل به تزریق ندارند.
کد خبر: ۱۰۰۰۱۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۳ 10 October 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، پس از نزدیک به دو سال تعطیلی فعالیت حضوری مدارس و با توجه به انجام واکسیناسیون گسترده در کشور عزم جدی برای آغاز کار مدارس به صورت حضوری تا چند هفته آینده وجود دارد .
پس از واکسیناسیون معلمان حال واکسیناسیون دانش آموزان هم کلید خورده و شرایط کم کم در حال مهیا شدن کلاس های حضوری است . در این بین تعدادی از فرهنگیان اقدام به واکسیناسیون نکرده اند که این موضوع در ستاد استانی کرونا مطرح شد و برخی مسئولین توضیحاتی دادند .
واکسن اجباری است یا نه؟
مدیر کل آموزش و پروش خواستار تعیین تکلیف اجباری بودن یا نبودن تزریق واکسن برای فرهنگیان شد.
هادی زارع پور در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا گفت : روند واکسیناسیون فرهنگیان به نحو بسیار خوبی انجام می شود که تا این لحظه ۹۷ درصد واکسینه شدن اند.
زارع پور گفت : واکسیناسیون دانش آموزان هم در حال انجام است و در این خصوص تاکید شده است تزریق واکسن با حضور اولیا در محل تزریق باشد ضمن اینکه ضرب العجل سه روزه برای واکسیناسیون دانش آموزان به نظر می رسد کافی نباشد .
وی ادامه داد : تاکنون سه درصد از معلمین واکسیناسیون را انجام نداده اند که برخی به دلیل ابتلا به کرونا و ممنوعیت تزریق تا چند هفته بوده و برخی هم تمایل به تزریق ندارند.
وی گفت : متاسفانه تعدادی از فرهنگیان بر اساس برخی تبلیغات حاضر به تزریق واکسن نیستند که با توجه به برنامه ریزی برای حضور  دانش آموزان در مدارس، باید مشخص شود آیا اجباری برای تزریق واکسن توسط فرهنگیان وجود دارد یا نه؟!
مدیر کل آموزش و پرورش ادامه داد : تاکنون ۱۳ هزار و ۹۹۶ نفر از فرهنگیان تاکنون اقدام به تزریق واکسن نموده اند که ۱۰ هزار و ۴۱ نفر از این افراد در دوم را هم تزریق کرده اند.
وی گفت : ۴۶ هزار دانش آموزان بین ۱۲ تا ۱۸ سال مطابق دستورالعمل ها باید اقدام به تزریق واکسن کنند.
زارع پور ادامه داد : در خصوص بازگشایی مدارس دستورالعملی به مدارس ارسال شد که شامل سه الگو هست «اول مدارس زیر پانزده نفر حضوری هستند که شرطی داشت و ان بارگذاری مدارکی از طرف مدارس بود و خوشبختانه در این زمینه رتبه اول شدیم
که ۴۰درصد مدارس ما با تعداد هزار مدرسه اکنون با لحاظ دستورالعمل عنوان شده حضوری هستند .
وی ادامه داد : کلاس های با تراکم سی نفر با نوبت بندی برگزار می شود  و گروه سوم مدارس بالای سیصد نفر که با شرایط اعلام شده انجام می شود.
مقاومت در مقابل واکسیناسیون وهن است
در ادامه این نشست معاون سیاسی و امنیتی استاندار در واکنش به سخنان مدیر کل آموزش و پرورش گفت : وهن فرهنگیان است وقتی می بینند مراجع و رهبری اقدام به تزریق واکسن می کنند آنوقت عده ای در این خصوص صحبت های دیگری دارند!
جمالی گفت : این که در مقابل تزریق واکسن مقاومت نشان داده می شود اصلا منطقی نیست .
استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در این خصوص گفت : اجباری برای تزریق واکسن مشخص نشده است اما باید تشویق و تبیین شود و از همه روحانیون و دفت نماینده ولی فقیه به صورت گفتمانی تزریق واکسن را گوشزد کنند و جو استان را به سمت واقعیات موجود کرونا که همچنان مبتلا و فوتی داریم
احمد زاده در خصوص واکسیناسیون دانش آموزان هم توضیح داد که اولیا را تشویق کنند در راستای جلوگیری از بروز خطر برای دانش آموزان اقدام به واکسینه کردن فرزندان خود نمایند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد مباحث مطرح شده با توجه به اولا بازگشایی مدارس به شرط واکسیناسیون و دوما مقاومت برخی فرهنگیان و اولیا دانش آموزان در مقابل واکسیناسیون ، می تواند مشکل ساز باشد چرا که در این خصوص یک حق اجتماعی در موضوع نادیده گرفتن حق دیگران بوجود می آید چرا که افراد واکسینه نشده می توانند برای دیگران خطرساز باشند ! لذا تصمیم جدی در این زمینه یک نیاز فوری و واقعی است .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار